§ 1
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- WYNAJMUJĄCY – Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno – Spożywcze S.A. z siedzibą w Gdańsku.
- TEREN WYNAJMUJĄCEGO – nieruchomość zlokalizowana w Gdańsku przy ul. Wodnika 50, stanowiąca geodezyjnie wyodrębnioną działkę gruntu nr 92/24, zapisana w księdze wieczystej GD1G/69713/5 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku III Wydział Ksiąg Wieczystych,
- REGULAMIN – niniejszy regulamin,
- NAJEMCY – osoby fizyczne i prawne, z którymi zawarta została Umowa Najmu, lub które wykupiły abonament na miejsce handlowe na terenie Wynajmującego.
- PRACOWNICY NAJEMCY – osoby zatrudnione przez Najemcę na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej,
- UMOWA NAJMU – umowa najmu powierzchni zawarta pomiędzy Najemcą a Wynajmującym,
- KARTA WJAZDOWA – plastikowa karta uprawniająca do wjazdu/wyjazdu, poruszania się i parkowania Pojazdów Najemcy w miejscach do tego wyznaczonych, w granicach administracyjnych Wynajmującego,
- POJAZD NAJEMCY – pojazd należący do Najemcy, oddany do użytkowania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu, wykorzystywany przez niego wyłącznie w celach związanych z prowadzoną działalnością na terenie Wynajmującego oraz pojazd Pracownika Najemcy,
- MIEJSCE POSTOJOWE – określona przez Wynajmującego powierzchnia terenu przeznaczona do postoju pojazdów mechanicznych.
- PRACOWNIK NAJEMCY– osoba zatrudniona przez Najemcę.
§ 2
Najemcy powierzchni na terenie i w obiektach będących własnością PHCR-S S.A uprawnieni są do uzyskania bezpłatnej Karty Wjazdowej.
§ 3
- Najemca może uzyskać w ramach czynszu najmu określonego w Umowie Najmu, dodatkowe Karty Wjazdowe przy założeniu, że jedna karta przypada na każde 25 m2 wynajmowanej powierzchni, nie więcej jednak niż 5 kart wjazdowych, chyba, że Umowa Najmu stanowi inaczej.
- Najemca, zobowiązany jest do przedstawienia, na każde żądanie Wynajmującego dokumentu potwierdzającego zatrudnienie Pracownika Najemcy, dla którego wydana jest Karta Wjazdowa, na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, w szczególności przedstawienia stosownej umowy.
- Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o rozwiązaniu z Pracownikiem Najemcy, któremu wydana została Karta Wjazdowa umowy, o której mowa w ustępie 2, nie później jednak niż w terminie 3 dni od daty jej rozwiązania.
§ 4
Najemca może uzyskać dodatkowe odpłatne Karty Wjazdowe z zastosowaniem stawki w kwocie 30,00 zł płatnej miesięcznie.
§ 5
Najemcy zobowiązani są do przedłożenia Wynajmującemu wniosku o wydanie Karty Wjazdowej (załącznik do Regulaminu) oraz wniesienia jednorazowej opłaty za wydanie Karty Wjazdowej w wysokości zgodnej z obowiązującym na terenie PHCR-S S.A cennikiem opłat.
§ 6
W przypadku, zniszczenia, zagubienia lub kradzieży Karty Wjazdowej należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie Wynajmującego w celu zablokowania i unieważnienia Karty Wjazdowej.
§ 7
Karta Wjazdowa przypisana jest do zgłoszonego przez Najemcę Pojazdu Najemcy. Wynajmujący zastrzega sobie prawo zablokowania Karty Wjazdowej w przypadku wykorzystywania jej niezgodnie z postanowieniami Regulaminu przez osoby do tego nieuprawnione.
§ 8
- Zasady określone w Regulaminie wchodzą w życie z dniem 1 października 2019 r.
- Karty wjazdowe wydane przed wejściem w życie Regulaminu zachowują ważność do dnia 30.11.2019 r.
§ 9
- Wobec faktu, że uzyskanie Kart Wjazdowych może łączyć się z przetwarzaniem danych osobowych użytkowników, celowym jest zapoznanie się z poniższymi informacjami.
a) Administratorem danych osobowych jest Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze S.A. ul. Wodnika 50, 80-299 Gdańsk, e-mail: sekretariat@renk.pl, tel. 58 762 80 00.
b) Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów, na podstawie udzielonej zgody i/lub na bazie usprawiedliwionego interesu administratora danych.
c) Dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach: wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, realizacji umów zawartych z kontrahentami, dla wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.
d) Administrator danych przetwarza dane osobowe na bazie prawnie uzasadnionego interesu, w szczególności w celu bezpośredniego marketingu własnych produktów lub/i usług lub zapewnienia bezpieczeństwa osób i/lub mienia.
e) Dane osobowe przetwarzane przez Administratora danych nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu art. 4 RODO.
f) W związku z przetwarzaniem danych w ww. celach, odbiorcami przedmiotowych danych osobowych mogą być: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa i/lub inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe.
g) Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji ww. celów, w szczególności do momentu przedawnienia roszczeń dla zrealizowanych umów, do wyrażenia sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego opartego na usprawiedliwionym interesie Administratora danych, ostatecznie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa
§ 10
1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują ich właścicielom
następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy: dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d)prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia;
- administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki: przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę oraz gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, gdy zaistnieją przyczyny związane ze szczególną sytuacją właściciela danych. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
2. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora danych osobowych przysługuje uprawnionemu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w prawach ochrony danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa, zaś ich niepodanie będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy.
4. Dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Zarząd PHCR-S S.A.