Ogłoszenie – wyjazd na ul. Raatza
Aktualizacja (2025-04-14)
Decyzją Zarządu PHCR-S S.A. zostaje zmieniony termin składania ofert do dnia 23 kwietnia 2025 roku
Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze S.A. w Gdańsku zaprasza do składania ofert na:
„Przebudowę ul Raatza w Gdańsku w zakresie budowy przejścia dla pieszych i pasa lewoskrętu do kompleksu PHCRS SA „RENK”
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie pasa lewoskrętu do zjazdu do kompleksu PHCRS SA „RENK”, budowę przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Raatza i ul. Koziorożca, budowę i przebudowę chodników, przebudowę KD, przebudowę oświetlenia, przesadzenie drzew..
W związku powyższym prosimy o złożenie oferty, na budowę całości zadania.
Ofertę prosimy złożyć w formie pisemnej na przygotowanym formularzu ofertowym w zamkniętej i oznaczonej kopercie, w terminie do 16 kwietnia 2025r. 23 kwietnia 2025 r. do godz. 1200 w siedzibie Spółki. Otwarcie ofert nastąpi 16 kwietnia 2025 r. o godz. 1300 w siedzibie Spółki.
Ofertę prosimy przygotować zgodnie z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami dostępnymi na stronie pod adresem www.renk.pl
Z wybranym oferentem zawarta zostanie umowa o budowę w/w obiektu, na warunkach wynegocjowanych przez strony, zasadniczo zgodnych z projektem umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. W przypadku nieuzgodnienia warunków umownych pomiędzy stronami, Spółka zastrzega sobie prawo wyboru innego wykonawcy.
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z p Markiem Kierek tel. 58 762-80-06; mkierek@renk.pl;
Spółka może zmienić warunki postępowania ofertowego, odwołać lub unieważnić postępowanie w każdym czasie bez podania przyczyn.
Spółka może zakończyć postępowanie ofertowe bez wyboru oferty bez podania przyczyn.
Spółka może odstąpić od zawarcia umowy w każdym czasie bez podania przyczyn.
Niniejsze zaproszenie nie stanowi oferty lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
Załączniki
- Specyfikacja Istotnych warunków Zamówienia (PDF)
- Dokumentacja projektowa (PDF)
- Wzór formularza ofertowego (MSWord)
- Wzór umowy o roboty budowlane (PDF)
Zapytania:
Zapytanie 1:
Proszę o wyjaśnienie treści pkt 8.2.1.a) SIWZ oraz 19.4 SIWZ – Czy Zamawiający wymaga co najmniej 3 zamówień związanych z budową/przebudową drogi o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł każda?
W ustawodawstwie brak jest definicji obiektów drogowych, stąd ww. pytanie.
Odpowiedź do Zapytania 1:
Zamawiający wymaga spełnienia warunku udokumentowania wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że wykonał należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, co najmniej trzy zamówienia związane z budową lub przebudową drogi o wartość nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł na każde zamówienie.
Pytania z dnia 2025-04-08
Zapytanie 2
Na planie sytuacyjnym istniejące przykanaliki do wpustów zaznaczone są jako do likwidacji. Prosimy o potwierdzenie, czy do wyceny należy przyjąć likwidację wraz z odtworzeniem nawierzchni, czy też należy przyjąć, że istniejące przykanaliki należy przedłużyć do nowych lokalizacji wpustów.”
Odpowiedź do Zapytania 2
Przyzkanaliki należy przedłużyć do nowych lokalizacji wpustów
Zapytanie 3
Prosimy o podanie gatunków roślin do obsadzenia (poz. przedmiarowa nr 19 i 20).
Odpowiedź do zapytania 3
ILOŚĆ SZTUK W NIECCE o powierzchni dna 25m2 sadzenie tylko w dno niecki
Pojemniki min. C2
Rdest wężownik 7szt./m2 44 sztuki
Kosaciec syberyjski 5szt./m2 31 sztuk
Manna mielec 3szt./m2 19 sztuk
Szałwia omszona 3szt./m2 19 sztuk
ILOŚĆ SZTUK W NIECCE o powierzchni dna 12m2 sadzenie tylko w dno niecki
Pojemnik min. C2
Rdest wężownik 7szt./m2 21 sztuk
Kosaciec syberyjski 5szt./m2 15 sztuk
Manna mielec 3szt./m2 9 sztuk
Szałwia omszona 3szt./m2 9 sztuk
WYKAZ GATUNKOW ILOŚC NA m2
Pojemnik min. C2
Rdest wężownik 7szt./m2
Kosaciec syberyjski 5szt./m2
Manna mielec 3szt./m2
Szałwia omszona 3szt./m2
rozstawa łączna 0.23×0.23 18szt./1m2 sadzić w zmieszaniu
ŚCIÓŁKOWANIE OBU NIECEK PO POSADZENIU ROŚLIN POWIERZCHNIA ŁĄCZNA DO ŚCIÓŁKOWANIA 37m2- otoczak rzeczy średni frakcja 40- 70mm, miąższość ściółkowania 0.07m łącznie 2,59m3
Zapytanie 4
Prosimy o wskazanie miejsca w jakie należy przesadzić drzewa.
Odpowiedź do zapytania 4
Lokalizacja przesadzenia wskazane na rysunku 2.1 PZT/Drogi
Zapytanie 5
Prosimy o udostępnienie SST dla poszczególnych robót.
Odpowiedź do zapytania 5
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne nie zostały zamówione do tego opracowania projektowego. W związku z tym, że ul Raatza jest w Zarządzie GZDiZ do ofert należy przyjąć rozwiązania akceptowane przez GZDiZ. W projekcie Technicznym zostaną wydane wymagania materiałowe.
Zapytanie 6
Prosimy o podanie ilości nowego oznakowania poziomego.
Odpowiedź do zapytania 6
Projekt SOR (stałej organizacji ruchu) jest w trakcie opracowania.
Zapytanie 7
Prosimy o podanie ilości nowego oznakowania pionowego.
Odpowiedź do zapytania 7
Projekt SOR (stałej organizacji ruchu) jest w trakcie opracowania.
Zapytanie 8
Prosimy o potwierdzenie, że w ramach zadania nie ma konieczności usuwania istniejącego oznakowania poziomego i pionowego.
Odpowiedź do zapytania 8
Projekt SOR jest w trakcie opracowania, przewiduje się potrzebę usunięcia istniejącego oznakowania
Zapytanie 9
Prosimy o podanie materiału z jakiego należy wykonać wyspę kanalizującą na jezdni głównej oraz wskazanie pozycji przedmiarowej, w której został on uwzględniony (nawierzchnia wraz w warstwami konstrukcyjnymi).
Odpowiedź do zapytania 9
Należy przyjąć konstrukcję o powierzchni 23m2 o następującym układzie warstw:
- Kostka betonowa wibroprasowana grubość 8 cm,
- Podsypka cementowo-piaskowa 3 cm
- Podbudowa z mieszanki związanej cementem 25 cm.
- Podłoże gruntowe E2≥50 MPa.
Zapytanie 10
Prosimy o zaktualizowanie przedmiaru o pozycje związane z budową wjazdu na teren Renk’u (górne i dolne warstwy konstrukcyjne).
Odpowiedź do zapytania 10
Konstrukcja zjazdu i ulicy Raatza jest identyczna (rys 4.1 i 4.2) i ujęta w przedmiarze
Zapytanie 11
Prosimy o udostępnienie projektu docelowej organizacji ruchu.
Odpowiedź do zapytania 11
Projekt SOR (stałej organizacji ruchu) jest w trakcie opracowania.
Zapytanie 11
Prosimy o udostępnienie projektu docelowej organizacji ruchu.
Odpowiedź do zapytania 11
Projekt SOR (stałej organizacji ruchu) jest w trakcie opracowania.
Zapytanie 12
Prosimy o informacje czy wykonanie i uzgodnienie projektu DOR (docelowej organizacji ruchu) jest po stronie wykonawcy?
Odpowiedź do zapytania 12
Projekt SOR jest po stronie Zamawiającego
Zapytanie 13
Prosimy o potwierdzenie, że do wyceny należy przyjąć wykonanie nowego przejścia dla pieszych na ulicy Raatza, ponieważ za skrzyżowaniem z ulicą Koziorożca jest istniejące przejście dla pieszych.
Odpowiedź do zapytania 13
Tak potwierdzam do wyceny należy przyjąć wykonanie przejścia dla pieszych
Zapytanie 14
Prosimy o podanie parametrów lub konkretnych modeli dla ławki oraz kosza na śmieci.
Odpowiedź do zapytania 14
Zgodnie z załącznikiem – 2025.04.08-pytania i odp_zalacznik_pyt. 13_WT_ZDiZ
Zapytanie 15
Czy należy uwzględnić w cenie ofertowej pielęgnację zieleni, jeśli tak to na jaki okres?
Odpowiedź do zapytania 15
W ofercie należy uwzględnić pielęgnację zieleni przez okres 3 lat i gwarancję na całość zadania.
Zapytanie 16
Prosimy o doszczegółowienie jakie prace należy wycenić w pozycji przedmiarowej nr 1 „zapewnienie nadzoru przyrodniczego”?
Odpowiedź do zapytania 16
Zgodnie z wymaganiami GZDIZ i Zarządzeniem nr 279/25 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 14.02.2025r. w sprawie wprowadzenia „Gdańskiej Karty dla Drzew” https://baw.bip.gdansk.pl/UrzadMiejskiwGdansku/document/562094/Zarzadzenie-279_25
Pytania z dnia 2025-04-09
Zapytanie 17
Czy zakres zamówienia obejmuje również przebudowę gazociągu, który został wymieniony w przedmiocie umowy w punkcie 1.2?
Odpowiedź do zapytania 17
Projekt nie zakłada przebudowy gazociągu.
Zapytanie 18
Proszę o podanie okresu gwarancji dla oznakowania poziomego oraz okresu pielęgnacji dla zieleni.
Odpowiedź do zapytania 18
Planowane oznakowanie cienkowarstwowe w zależności od rodzaju farby- rozpuszczalnikowe, wodorozcieńczalne i chemoutwardzalne mają ustawowo określoną trwałość tj i tyle można przyjąć dla okresu gwarancji:

Pielęgnację zieleni należy przyjąć 2 lata po realizacji inwestycji
Zapytanie 19
W punkcie 4.2 projektu budowlanego jest zapis „Przy południowej granicy pasa drogowego na terenie centrum Renk zlokalizowany jest wał ziemny o wysokości ~7m – poza zakresem opracowania”. Proszę o potwierdzenie, że po stronie Zamawiającego jest usunięcie wału ziemnego w miejscu zaprojektowanego zjazdu i zabezpieczenia nowopowstałych skarp.
Odpowiedź do zapytania 19
Zakres rozbiórki wału ziemnego i większa część zjazdu objęte są odrębna dokumentacją projektową.
Zapytanie 20
Według rysunki 2.1 zjazd powinien zostać wykonany z kostki betonowej w kolorze grafitowym, natomiast według opisu konstrukcji powinien zostać wybudowany z masy bitumicznej. W kosztorysie natomiast nie został ujęty zjazd z kostki betonowej. Proszę o ujednolicenie.
Odpowiedź do zapytania 20
Zgodnie w WT GZDIZ najazdy poza szerokością chodnika należy zaprojektować z kostki betonowej w kolorze grafitowym, co ujęto w przedmiarze robót poz.46. Jeżeli chodzi o sam zjazd powinien być realizowany zgodnie z opisaną bitumiczną konstrukcją nawierzchni.
Zapytanie 21
Proszę o informacje, z jakiej konstrukcji i warstwy ścieralnej ma zostać wybudowana wysepka rozdzielająca w kilometrażu 0+125,71
Odpowiedź do zapytania 21
Należy przyjąć konstrukcję (powierzchnia 23m2) o następującym układzie:
- Kostka betonowa wibroprasowana grubość 8 cm,
- Podsypka cementowo-piaskowa 3 cm
- Podbudowa z mieszanki związanej cementem 25 cm.
- Podłoże gruntowe E2≥50 MPa.
Zapytanie 22
Proszę o potwierdzenie, że frezowanie i ponowne ułożenie nowej warstwy ścieralnej dotyczy tylko nawierzchni istniejącej jezdni o szerokości 1,5m od strony poszerzenia.
Odpowiedź do zapytania 22
Zgodnie z uzgodnieniem GZDIZ z dnia 10.02.2025 „naruszoną nawierzchnię jezdni odbudować w rzucie wykopu oraz po min. 0.5m poza krawędź wykopu w każdą ze stron w warstwie podbudowy i o kolejne 0.5m w warstwach wiążącej i ścieralnej jezdni.” Zakres odtworzenia i połącznia nawierzchni przedstawia rysunek 4.1.
Zapytanie 23
Czy kosztorysy załączone do oferty powinny zostać skonstruowane w oparciu o niezmienione wartości liczbowe z przedmiaru?
Odpowiedź do zapytania 23
Uwaga niezrozumiała. Jeżeli ilości Wykonawcy są rozbieżne od przedstawionych w przedmiarze należy je przedstawić do wyjaśnienia w ramach PiO.
Pytania z dnia 17.04.2025r.
Zapytanie 24
Prosimy o jednoznaczne wskazanie okresu pielęgnacji dla zieleni w pytaniu nr 2 z 09.04.2025 r. wskazują Państwo 2 lata natomiast w pytaniu 14 z 08.04.2025 r. 3 lata.
Odpowiedź do zapytania 24
Okres pielęgnacji zieleni winien wynosić minimum 3 lata.
Zapytanie 25
Prosimy o informacje czy, w przypadku braku projektu SOR należy wyceniać pozycje przedmiarową nr 07.01.01 „OZNAKOWANIE POZIOME” oraz 07.02.01 „OZNAKOWANIE PIONOWE”, czy należy je pominąć, a ich wykonanie będzie traktowane jako roboty dodatkowe.
Odpowiedź do zapytania 25
Należy wycenić obie pozycje przedmiarowe.
Zapytanie 26
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 2 prosimy o wskazanie podstawy do jej wyceny (ilości znaków, ich wielkości, typ foli oraz powierzchnie malowania jaką należy przyjąć do wyceny, koloru białego oraz czerwonego) oraz o potwierdzenie, że oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe, na pozostałej części odcinka oznakowanie wykonane jest jako grubowarstwowe.
Odpowiedź do zapytania 26
Podstawę wyceny stanowi oznakowanie jak w stanie istniejącym. Wykonawca we własnym zakresie określi, zakres niezbędnych zmian w związku z realizacją pasa lewoskrętu i zjazdu.